מסלול טיול לבית הכנסת העתיק בחרבת עין נשוט

בית הכנסת עין נשוט הינו בית כנסת עתיק הנמצא בחרבת עין נשוט כ-2 ק"מ דרומית למושבה קדמת צבי שברמת הגולן.

עין נשוט היה ישוב יהודי עתיק בתקופת המשנה והתלמוד, על פי הממצאים הארכיאולוגים שנמצאו במקום כמו בתי בד רבים הפזורים בשטח הוסק כי עיקר פרנסתם הייתה על יצור שמן זית.

בית הכנסת יחסית קטן אבל די מפואר, הערכה היא שהוא נבנה במהלך המאה ה-5 לספירה בתקופה הביזנטית (324-638 לספירה) .

הגעה:

מכביש ראש פינה קריית שמונה כביש מס` 90, בצומת מחניים פונים ימינה לכביש הראשי המחבר בין ראש פינה לעין זיוון (כביש מס` 91), לכיוון קצרין, (עוברים את קיבוץ מחניים, משמר הירדן, קיבוץ גדות, גשר בנות יעקוב ובצומת בית המכס העליון ממשיכים ישר עם הכביש לכיוון קצרין), בצומת הבאה צומת "נשוט" פונים ימינה בכביש מס` 9098 ונוסעים כ- 2 ק"מ עד לצומת הבאה צומת "קצרין צפון", פונים שמאלה לכיוון המושבה קדמת צבי (כביש מס` 9098), נסיעה של כ- 1300 מ` (עד לבסיס הצבאי הנטוש "צנובר" (הבסיס מחולק ל-2 חלקו בצד ימין של הכביש וחלקו בצד שמאל של הכביש) עוברים את הגדר של הבסיס הימני ומיד פונים לחנייה (נ.צ   2687 – 2146      ) .

המסלול מתחיל כאמור ממגרש החניה. המסלול פונה לכיוון דרום מזרח תוך חציית ואדי ויובל של נחל המשושים העובר במקום. לאחר כ- 300 מטר מגיעים לחורבת בית הכנסת העתיק "עין נשוט".

ליד בית הכנסת העתיק נמצא עין נשוט בתוך אפיק נחל המשושים היורד לכיוון דרום מערב. באביב פריחה מרהיבה של מגוון צומח לאורך המסלול. מעין נשוט המסלול חוזר לנקודת ההתחלה.

שילוט והכוונה במסלול:

קיים שילוט של רשות שמורות הטבע והגנים.

אחרים ישראל אטרקציות בחינם בישראל אטרקציות מומלצות בישראל אטרקציות מומלצות לגיל הזהב אטרקציות מומלצות למבוגרים אטרקציות מומלצות למשפחה אטרקציות מומלצות לצעירים מסלול טיול עד שעתיים מסלולי טיול בדרגת קושי קלה מסלולי טיול ברגל מסלולי טיול לגיל הזהב מסלולי טיול למבוגרים מסלולי טיול למשפחות מסלולי טיול לנוער מסלולי טיול מומלצים באביב מסלולי טיול מומלצים בחורף מסלולי טיול מומלצים בסתיו מסלולי טיול מומלצים בקיץ מסלולי טיול מעגלי מסלולים ויומני טיול מומלצים, בישראל מקומות קדושים בישראל מקומות קדושים ליהודים ‏בישראל אטרקציות, אטרקציות בחינם בישראל, אטרקציות מומלצות בישראל, אטרקציות מומלצות לגיל הזהב, אטרקציות מומלצות למבוגרים, אטרקציות מומלצות למשפחה, אטרקציות מומלצות לצעירים, בתי כנסת קדומים, חרבת עין נשוט, ישראל, מסלול טיול עד שעתיים, מסלולי טיול, מסלולי טיול בדרגת קושי קלה, מסלולי טיול בחורף, מסלולי טיול בסתיו, מסלולי טיול ברגל, מסלולי טיול לגיל הזהב, מסלולי טיול למבוגרים, מסלולי טיול למשפחות, מסלולי טיול לנוער, מסלולי טיול מומלצים באביב, מסלולי טיול מומלצים בקיץ, מסלולי טיול מעגלי, מסלולים ויומני מסע מהעולם, מקומות קדושים בישראל, מקומות קדושים ליהודים ‏בישראל, רמת הגולן

התגובות שלך

אתה צריך להיות מחובר לשלוח תגובה

מידע על יאיר טיולים

בוגר בית ספר לתיירות, עוסק במידענות תיירותית, פנאי ונופש, בתור תחביב אישי, במשך 15 שנה.
האתר משמש למידע אישי בלבד ואיננו אתר מסחרי.