ומה עושים אחרי ברצלונה?

נכתב ע”י יגאל שלהבת – טייל מתמיד וצלם טבע ונוף.

ברצלונה עצמה מספקת אתרי ביקור מרובים מכל סוג ואפשר לטייל בה שבוע ויותר ללא כל בעיה. לעומת זאת האתרים הסמוכים שמחוץ לעיר יכולים להספיק גם לחודשים.

עיר יפה ומעניינת ברצלונה. הרבה אתרים ואטרקציות. אבל אחרי שביקרנו בגן של גאודי, במוזיאון של מירו וברמבלה ורוקנו את הארנק החלטנו שהגיע הזמן לנשום אויר ולצאת מהעיר. הגענו למקומות מקסימים ואני רוצה לשתף אתכם במקומות שהיינו. אולי הייתם ואולי תלכו אבל גם אם לא, עדיין תוכלו ליהנות מהתיאורים שאולי יעשו לכם תיאבון כמו בתוכניות הבישול בטלוויזיה.

התחלנו את סיורנו בקוסטה בראבה (Costa Brava) שזה נשמע כמו שיר או שם נרדף לחופש אמיתי. זוהי רצועת חוף משגעת צפונית לברצלונה באורך של כ 150 ק”מ. ים טורקיז, חוף סלעי ופראי בחלקו וכפרי דייגים  ועיירות מקבלי אורחים. אפשר לסייר בסמטאות וברחובות, לעצור לקפה ועוגה, לארוחה ממבחר המטבח הקטלוני או סתם כוס של בירה קרה, ורצוי במסעדה שצופה לים כדי להיות בתוך העניינים ולשטוף את העיניים כדי לזכור את המראות גם בימי החורף האפורים. כמעט לכל היישובים חופים מזמינים, טיילת כיפית, נמל דייגים. בחלקן יש מועדונים ובתי קזינו. ניתן ליהנות  מספורט ימי ולצאת לשייט רגוע בסביבה. ככלל, החופים ביישובים עמוסים בתיירים בעוד שהחופים היפים והפראיים יותר שנמצאים צפונה דלילים במתרחצים. אפשר לחנות באיזושהי פינה ולגלוש בשביל אל החוף, ולתפוס שלווה אמיתית.

בדקנו עבורכם כמה עיירות וכפרים וגילינו שלחלקן תרצו לעבור לגור ומחלקן תרצו לברוח:

Lloret del Mar עיירה פופולרית בקרב הצעירים. גנים בסגנון ונציאני, ולידה חוף Santa Cristina Hermitage פראי.

Tossa de Mar  הפנינה של קוסטה בראבה שבעיני מייצגת הכי טוב את המקום. מצד אחד חופי הים המזמינים, סיור במבצר ציורי מימי הביניים המשקיף על הים, שיטוט בסמטאות העיר העתיקה, סלפי ליד המגדלור ובחירה באחת מהמסעדות שלאורך החוף משכו לא רק אותנו אלא גם תיירים רבים נוספים אבל למרות העומס נראה שלכל אחד יש את השלווה שלו. אחרי שחקרנו את האפשרויות יצאנו לשייט חופים בספינה קטנה וכאילו עברנו לפלנטה אחרת ולא רצינו שזה יגמר. ראינו גם תיירים שיצאו לשוט באופן אישי עם קיאק.

נסענו צפונה עוד 25  ק”מ עד ל (Sant Feliu de Guíxols).הדרך לשם מתפתלת בין מפרצונים ולגונות עם מים בגוון טורקיז ועצרנו מהופנטים בכל קילומטר. בעיירה הבאה מצאנו ששרותי הלינה טובים ולא יקרים בגלל חוסר חוף רחצה אבל בהמשך הדרך ב (S’Agaró) אמנם יש חוף רחצה אבל מחירי הלינה בהתאם. משם ועד (Sant Joan de Palamós) היישובים צמודים זה לזה ונראה שכולם מציעים את אותן האפשרוית. בקצה רצועת החוף מצאנו את העיירה (Cadaques) – עיירת אמנים ציורית עם בתים לבנים וגגות אדומים. לידה גילינו את הפארק הלאומי (Cap de Craus) שהוא הרפתקה מיוחדת שלצערי לא נכנסנו הפעם.

היה קשה להפרד מהים אבל צריך לגוון ועברנו לפנים הארץ לחוויות מסוג שונה. בכל שם יישוב ציינתי את המרחק מברצלונה.

התחלנו בחירונה (Girona). עיר מעניינת שיושבת במפגש בין שתי נהרות ובעלת  היסטוריה רבת תהפוכות. טיילנו לאורך נהר (Onyar) שבלב העיר, וצפינו בשחפים המעופפים להם בין בתי העיר הכתומים הנושקים למים, חצינו את הגשרים וגילינו פינות נסתרות שרק המקומיים מגיעים אליהם. טיפסנו על חלק מחומות העיר שרובן נשארו זקופות מימי הביניים. טיילנו לאורך העיר העתיקה וצפינו אל המרכז ההיסטורי של העיר. הרבה מגדלים לאורך הדרך מאפשרים למטפס אליהם להשקיף על פינות חבויות. הגענו לרובע היהודי המפואר וראינו שרידים מחיי הקהילה כשבדרך חולפים על פני גנים קטנים ומטופחים שגודלו ונשמרו בין החומות. יש עוד נקודות עניין בשדרה הראשית הומת האנשים, בתי קפה וחנויות, בקתדרלה שבמרכז העיר ניתן לראות אוסף אמנות דתית. למי שמתעניין במוזיאונים, יש בעיר מוזיאון לקולנוע ואמנות.

חלפנו בפיגראס  (Figueras) הקרובה לחירונה, ונכנסנו למוזיאון דאלי שמנציחה את יצירותיו בעיר הולדתו. בנוסף, גילינו שיש מוזיאון צעצועים של קטלוניה, אבל בסה”כ זהו.

לא רחוק משם הגענו ל Besalu עיר קטנה ומקסימה שנמצאת צפונית לחירונה. נוסדה בסביבות המאה השישית. הכניסה לעיר דרך גשר אבן מעל נהר El Fluvia. משאירה רושם עז בביצוריה שנשארו על תילם עד היום. סיירנו  בעיר וצפינו על  החומה העתיקה ושאר השרידים מימי הביניים שחלקם עברו שחזור מדוקדק. מסביב לעיר נמצאים הרי הפירינאים הגבוהים שכאילו עוטרים לה כתר. העיר נחשבת לאתר מורשת ספרדית ולמרכז תיירותי חשוב. בעיר יש רובע יהודי עתיק ראינו את המקווה ואת באר העיירה הקשורים לפרושי הקבלה של הרמב”ן. אחרי הכניסה המרשימה הלכנו לטייל בין הסמטאות וכשהגענו לאחת הכיכרות הצפופות חווינו במקום את ריקודי סרדנגה, המחול הלאומי הקטלוני שלובשי הבגדים המסורתיים בכל גיל משתתפים בו. אנחנו ישבנו בבית קפה סמוך והנפנו כוס של בירה לאות סולידריות.

לאחר מכן הגענו אל  Castellfollit de la Roca  שנמצאת במפגש נהרות Fluvià ו Toronell שביניהן צוק בזלת שעליו יושבת העיירה. כשהגענו מהדרך הראשית הנוף שנגלה לעינינו היה מדהים.  גוש בזלת המורם ב 50 מטרים מסביבתו ואורכו כ 1 ק”מ מרשימים ביותר. הגוש נוצר כתוצאה של שתי זרימות של לאבה שהתחברו ביחד. זהו אחד הכפרים הציוריים ביותר בקטלוניה כאשר הכנסייה והבתים צמודים לחלק העליון של מצוק בזלת מרהיב. יצאנו לסיור בחלק הישן של בתי הכפר שקיים עוד מימי הביניים והגענו לכיכר Josep Pla שנמצאת ממש על שפת המצוק ונשקפים ממנה נופים מדהימים. משם אל כנסיית  Sant Salvador אשר נוסדה עוד במאה ה-13. העיירה נמצאת בתוך שמורת טבע געשית Garrotxa ששווה התייחסות בפני עצמה.

עוד קפיצה קדימה והגענו אל העיירה  Ribes de Freser ומשם עלינו ברכבת שיניים אל Vall de Nuria. העמק נמצא בהרי הפירינאים די קרוב לצרפת. הרכבת  שלקחה אותנו לעמק המקסים מטפסת בין קניונים, מפלי מים וגשרונים (המקום הטוב ביותר לישיבה נמצא בחלון האחורי). במקום ישנו אגם מלאכותי  ויצאנו לסיורים ברגל בסביבה. לרעבים יש מסעדה וניתן ללון במקום ואפילו ישנן פעילויות לילדים כולל שייט באגם.

נסענו למנזר מונסטרט  שמרוחק כשעת נסיעה מברצלונה. זהו מיקום מקסים, המנזר ובעיקר ההרים שמסביבו. אזור הרי מונסרט (Montserrat) נראה כמו צוקי שיניים תלולים הפונים לשמים. לא במקרה בחרו הנזירים הבנדיקטים את המקום הזה למרכזם הרוחני החשוב בקטלוניה. וממש מרגישים את קטנות האדם מול הטבע. המנזר, משמש יעד לצליינים רבים שפוקדים אותו וסגנונו לא מרשים במיוחד. סיירנו באטרקציות המעניינות שנמצאות מעל המנזר ואליהן ניתן להגיע ברכבת הרים או ברכבל. הנוף ממעל עוצר נשימה.

משם נסענו למנזר פובלט (Poblet) אחד המנזרים היפים ביותר בספרד. נוסד במאה ה 12 ויועד לשמש כפנתיאון של מלכי אראגון. על הקברים המלכותיים החשובים יש פסלי בהט. לרגלי המלכים הוצבו פסלי אריות ולמלכות פסלי כלבים (ממש אפליה !). במשך השנים המנזר נחרב ורק ב 1940 החל שיקומו למצבו הנוכחי.

מומלץ להגיע אל רכס מונטסני (Montseny)  שמורת טבע שפסגותיה ברום של 1700 מ’. והדרך למעלה מציעה אין ספור נקודות תצפית עוצרות נשימה. זהו הפארק הטבעי הוותיק בקטלוניה ומהחשובים ביותר. בשמורה צמחיה מגוונת ומעניינת, שפע של נחלים ומפלי מים בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

דרומית לברצלונה נמצאת טרגונה (Tarragona) מצאנו עיר חוף מקסימה שנוסדה בימי הביניים ומשופעת בשרידים מעברה. גושי אבן גדולים מרכיבים את חומות העיר העתיקה (Murallas de Tarragona) וכדאי לבקר במצודה המוגנת בתותחים שמוכנים למלחמה של פעם. שוטטנו בעיר ובמיוחד קרוב לשפת הים ונהנינו מכל רגע. הבעיה שהאתרים המעניינים ביותר מצויים מחוץ לעיר העתיקה ולחלקן עשינו מאמץ והגענו, לתיאטרון הרומי, אמת המים הרומאית, והטיילת הארכיאולוגית (Paseo Arqueologico).

וקצת יותר דרומה אל Miravet  – יוצאים לשיט כיפי בקיאקים על נהר האברו (Ebro) בין העיירות Miravet  לעיירה Benifallet לכיוון הלגונה שבדלתא לים התיכון. אפשר להמשיך  לשמורה טבע  בPunta dela Banya  כדי לצפות על ציפורי פלמינגו שאמורים לקנן במקום, אנחנו לא פגשנו בהם.

איך מגיעים למקומות: ניתן להגיע לרובם ברכבת מברצלונה. אני אישית מעדיף מכונית שכורה שמאפשרת פרטיות וגיוון מסלולים ללא תלות ברכבת ולוח זמנים.

ולסיכום, ישנם עוד אטרקציות ואתרים רבים נוספים בברצלונה וסביבתה. אתם קובעים את אורך הטיול ואת היעדים. אפשר לקצר או להאריך, ההחלטה בידכם. העיקר שתיסעו בזהירות.

Castellfollit de la Roca - צילום יגאל שלהבת

Costa Brava 04 – צילום יגאל שלהבת

יגאל שלהבת

[email protected]

אטרקציות מומלצות לגיל הזהב אטרקציות מומלצות למבוגרים אטרקציות מומלצות לצעירים חופי ים\טיילות בעולם כתבות ורשמים מקומות ואזורי טיול מומלצים בחו"ל ספרד

התגובות שלך

אתה צריך להיות מחובר לשלוח תגובה

מידע על יאיר טיולים

בוגר בית ספר לתיירות, עוסק במידענות תיירותית, פנאי ונופש, בתור תחביב אישי, במשך 15 שנה.
האתר משמש למידע אישי בלבד ואיננו אתר מסחרי.