יומן מסע של אלי מערבי בדרום גרמניה

אוברשטאופן

הטיול לגרמניה נערך כטיול משפחתי עם הילדים בני 16 ו- 13, ובוצע בין התאריכים 8-15/7/2000 מיום שבת עד יום שבת (הטיסה מי נתב"ג למינכן יצאה ביום שבת בשעה 08:40 ומימנכן לנתב"ג ביום שבת שאחרי בשעה 11:45 ).

8/7/2000 יום שבת:

נחתנו במינכן כעבור 03:25 שעות טיסה בשעה 13:00 שעון מקומי (הפרש בין ישראל לגרמניה הוא 1 שעה), שכרנו רכב מהארץ בחברת "אופרן" וקיבלנו "פורד מונדאו" 1800 שטישן.

יצאנו מהשדה לכיוון מינכן על כביש מס` 92A 53E, קצת נבהלנו מהמהירות המותרת על הכביש, הגענו לעיר מינכן האפורה אבל מדהימה ביופיה,  קצת הסתבכנו ולא הסתדרנו עם השילוט בתוך העיר, חפשנו את תחנת הרכבת המרכזית ואת השילוט " ZENRYM  " (צנטרום) ואת השילוט " i " (תחנת מידע), אך לא מצאנו (בשבת הכל כמעט היה סגור זה כמו יום שישי אצלנו ולא הייה עם מי לדבר).

עקב השעה עשינו קנית מצרכים ואכלנו באחת מהמסעדות הפתוחות המגישות עוף בגריל, השירות והאדיבות עשו את שלהם. עם סיום הארוחה וקבלת תדריך בחצי גרמנית וחצי אנגלית מהמלצרית החלטנו לנסוע לכיוון המלון ב"אוברשטאופן".

עלינו על כביש מס` 96A 54E, הנסיעה באוטוסטרדה היינה חוויה בפני עצמה. וכמובן החנייה והשימוש ב" P " שהינה חניית מנוחה לאורך האוטוסטרדה. הנוף והאגמים לאורך הדרך מהממים, מזג האוויר היה מעונן וגשום לאורך כל הטיול. הגענו לקרת ערב למלון ב אוברשטאופן.

"אוברשטאופן" Oberstaufen :

הישוב נמצא בדרום גרמניה בסמוך לגבול אוסטריה ושוויץ בתוך עמק בווריה. המקום מקסים ויפה מאד, האתר משמש בחודשי החורף כאתר סקי ונימצא באזור הררי עם נוף הרים מהמם, ובין חוות של איכרים המגדלים בקר. והסוויטה שקיבלנו (דרך חברת RCI אשר המליצה עליו) נתנה לנו הרגשה מאד ביתית. הסוויטות נמצאות בבניינים מאורכים בני 3 קומות (4 בנינים כאלו יש באתר ובניין מרכזי אשר יש בו את כל אזור הלוגיסטיקה ומתן שרותים לנופשים כגון: קבלה, בר, מועדון בריאות, ברכות שחייה וכו`. הסוויטה שקיבלנו (סלון, חדר שינה, מקלחת, פינת אוכל ומטבחון קטן) וענתה על הצרכים שלנו כולל המטבחון עם כל האביזרים הדרושים (מיקרוגל, כיריים חשמליים, טוסטר, וכלי המטבח הנחוצים). קיבלנו את החדר מס` 523 בקומה ג`, כשלמרגלות הבניין זורם לו נחל, ורעש מי הנחל נתנו לנו אוירה מקסימה. התמקמנו וספגנו את האוירה הנפלאה של אזור בווארייה.

9/7/2000 יום א`:

החלטנו לנסוע ל"לינדאו" ולהקיף את "אגם בודן" (ידוע גם בשמו כאגם קונסטנטאנץ).

מהמלון עלינו על כביש מס` 308 לכיוון "לינדאו".

לינדאו(lindau):

שוכנת בציידו המזרחי של האגם. בנויה על אי, ניתן להגיע אליה על גשר מעץ (כיום בונים גשר חדש מבטון), במרכז "לינדאו" קיים מדרחוב ססגוני במרכז העיר העתיקה, מכיכר השוק ניתן ללכת עד הטיילת (סיפרומנאד) שברחבת הנמל. בכניסה לנמל יש מגדלור עתיק ומגדלור חדש אשר חולשים על כניסת הנמל. לשכת התיירות העירונית ממוקמת מול תחנת הרכבת.

ביום א` היה הכל סגור (חזרנו ביום ו` ללינדאו) המשכנו את המסלול מסביב לאגם.

טיול סביב לאגם בודן (Bodensee):

נסענו בציר המרכזי בכביש מס` 31 הצמוד לאגם. 3 ק"מ מ"לינדאו" חלפנו על פני ,סצ`אצ`אן" (פרבר של לינדאו) בהמשך "וואסרבורג" הבנויה על לשון יבשה בתוך האגם, בהמשך 15 ק"מ מ"לינדאו" ל"אנגנארגאן", במרחק 24 ק"מ מ"לינדאו" לאחר מעבר של 3 כפרים הגענו ל"מרסבורג", מרחק 42 ק"מ מ"לינדאו". מקום מומלץ אך עקב טעות בכביש לא נכון עברנו את "מרסבורג" (חזרנו שוב ביום ו`). חזרנו לכביש 31 ועברנו את "בירנאו" ובהמשך "יוברלינגן" (עיירת נופש ומרפא), ובהמשך בקצה האגם "לודויג" (מרחק 66 ק"מ מלינדאו). כאן ירדנו מכביש 31 לכביש מס` 34 לעבר "רדולפזל" (מרחק 17 ק"מ) לכיוון "קונסטנץ" העיר המרכזית על האגם (בגבול שוויץ).

הגענו והכל סגור בגלל יום א` (לא ויתרנו חזרנו שוב ביום ו`), ויש הרבה מה לראות בה, עם השילוט "צנטרום" מגיעם למרכז, 100 מ` בהמשך יש לשכת תיירות עירונית, ומדרחוב גדול שבתחילתו מזרקה צבעונית. הרחוב הראשי ממנו מסתעפים רחובות המהווים את מרכז הקניות הענק של העיר, בתחילת המדרחוב יש בית כולבו בן 4 קומות "וול-וולף" מאד מאוד זול וידוע במבצעי ההוזלה הגדולים שבו. ובתחילת המדרחוב בהמשך נמצא את הנמל עם הפסל המסתובב על צירו ואת הטיילת לאורך הנמל.

המשכנו לכיוון "אי הפרחים" ב"מאיינהו" 7 ק"מ מ"קונסטנץ". האי נמצא בחלק הצפון מערבי של אגם בודן. הגענו לחנייה ומשם רק ברגל (אין כניסה לרכב, באי הניוד רק בעזרת הרגליים) דרך גשר עץ המקשר לאי. מקום מהמם ביופיו הגנים מסתרעים על על כל שטחי אי. בכל האי ישנם פינות חמד וגנים. בגנים ניתן לראות פרחים וצמחייה מסוגים שונים כגון צבעוניים ונרקיסים ועוד, המעוצבים בצורות שונות של חיות  כגון ציפורים טווסים וכו`, (כמו גני הבהיים) בהמשך ישנו ארמון יפה מאד ומסעדה ומעגן לשייט באגם.

בסיום הסיור ב"אי הפרחים" שמנשך כמה שעות  המשכנו על כביש מס` 13 לכיוון "ארבון" ומשם לכיוון "ברגנס" (כל זה באזור שוויץ) בכביש מס` 202 לכביש מס` 190 ומשם בכביש "צהוב" בין כפרים לכיוון "אוברשאופן".

10/7/2000 יום ב`:

החלטנו לנסוע בדרך ה"אלפינית". יצאנו מ"אוברשטאופן" (Oberstaufen ) על כביש מס` 308 לכיוון "אימנשטאט" (Immenstadt ) ועלינו על הדרך האלפינית המכונה גם "נתיב גן עדן". הדרך מתפתלת בין הרים המיוערים, לאורך כרמים, אגמים וכפרי נופש.

מ"אוברשטאופן" על כביש מס` 308 עברנו את אגם "אלפ" והגענו ל"אימנשטאט" (Immenstadt ). בהמשך בכביש מס` 308 הגענו ל"Hindelang ", שהוא מרכז נופש ומרחצאות, בהמשך יש מצפה "כנזל" (Kanzel) שממנו נשקף הנוף המרתק של עמק "אוסטראש" (Ostrach).

בהמשך עברנו את הגבול לאוסטריה ועלינו על כביש מס` 199 לכיוון "  Weisenbach ". לאחר מכן פנינו לכביש מס` 198 ל"רוות" (Reutte). משם לכביש מס` 314 לכיוון "פוסאן" (Pfussen ).

לפני "פוסאן" חצינו שוב את הגבול לגרמניה (חצית הגבול כרוכה במעבר שלט המסמן את הגבול בלבד).

פוסאן:

עירת נופש הבנויה על גבול הרי האלפים בדרום והמישור שבצפונם. מהרחוב הראשי נפתח מדרחוב ראשי אשר ממנו מסתעפים מדרחובים צרים ובעלי כיכרות קטנות. מ"פוסאן" 4 ק"מ מזרחה עלינו על כביש מס` 17 והגענו ל" טירות המלכים" (Konigsschlosser ), שנבנו ע"י מלכי בוואריה.

Hohenschwangau:

הטירה הראשונה מבין השניים, משקיפה על אגם "אלפזיי". היא נבנתה בשנים 1836-1832 בפקודת "מקסימיליאן השני", יורש העצר לכס המלכות הבאווארי. הארמון הוקם בסגנון ניאו-גוטי על חורבות מבצר ענק. הארמון שימש את משפחות מלכי בוואריה. לודוויג השני, מלכה האחרון הפרובלמטי של בוואריה בילה כאן שנים רבות. המלך היה מארח את ריכארד ואגנר המוזיקאי אשר היה מנגן על פסנתר השמור עד היום בחדר המוסיקה, בקומה השניה.

המלך היה עוקב באמצעות טלסקופ אחר התקדמות בניית הארמון השני הנצא על ההר ממול, המלך היה אחוז דחף בלתי נשלט לבנות ארמונות פאר, ובסופו של דבר כמעט שהצליח לרוקן את קופת המדינה. העליה לארמון הינה תלולה וניתן לעלות בשביל המוליך לארמון או בכרכרות סוסים אשר המקומיים מפעילים.

העלייה לטירה השניה Neuschwanstein – ניתנת לביצוע בשתי דרכים האחת ע"י כרכרות סוסים או ברגל. בחרנו בהליכה איטית ומאומצת, היכולה להימשך עד חצי שעה. טירה זו המרשימה מקודמתה החלה להיבנות ב- 1869 מגרניט והיא נישאת על צוק (ישנו סרט עם טוני קרטיס "ציטי ציטי בנג בן" אשר צולם באזור ובטירה) . מראה מגדליה וצריחיה המזדקרים מכל עבר הוא מהמם. לודוויג זכה להתגורר בטירה החדשה רק 170 יום, ב- 10 יוני 1886 נמסרה לו הודעה על הדחתו. מקץ 3 ימים כנראה נרצח על גדות אגם שטארנברג (Starnberger See ).

העושר בארמון כולל משטחי שיש, גובלנים, והריהוט יוצר הרגשה כאילו המדובר בארמון מסיפורי האגדות. החדרים והאולמות המרשימים ביותר מצויים בקומה השלישית.

מטירות המלכים חזרנו חזרה ל"פוסאן" לכיוון "גרמיש" לפסגת ה"זוקצפיץ". דרך "רוות" כאשר שוב בדרך אנו חוצים את הגבול האוסטרי. ומ"רוות" עלינו על כביש "צהוב" ללא מס` כאשר בדרך אנו חולפים על יד אגם "פלאנסי" (Plansee ), אגם מאד יפיפה . הדרך כולה עוברת דרך כפרים ובין יערות ונחלים, מקום מאד יפה. בדרך שוב חצינו את הגבול הגרמני לכיוון "גרמיש". עלינו על כביש מס` 23 לכיוון "גרמיש". חצינו את "גרמיש" על כביש מס` 23 והגענו ל" Grainau "  ומישם לתחנת הרכבל/רכבת ל"זוקצפיץ".

אך עקב השעה (17:15) המקום היה סגור. חזרנו ל"גרמיש" הסתובבנו העירה אך הכל סגור עקב השעה (בשעה 17:00 הכל ניסגר בגרמניה) נכנסנו למסעדה לאכול משהו אך האוכל זה סיפור אחר. החלטנו לחזור ל"אוברשטאופן" (Oberstaufen ) דרך כביש מס` 187 ולעלות על כביש מס` 314 לכיוון "רוות" . מ"רוות" עלינו על כביש מס` 198 עד (Weibenbach ) ושם נתקלנו ברמזור אדום באמצע הדרך, אורך זמן ההמתנה היה 20 דקות לכל כיוון (כן כן 20 דקות המתנה עקב עבודות בכביש הראשי הפננו ע"י שילוט לדרך מעקף חד סטרית חזרה לכביש הראשי). עלינו על כביש מס` 199 ומשם לכביש מס` 308 לכיוון "אימנשטאט" (Immenstadt ) ובהמשך ל"אוברשטאופן" (Oberstaufen ).

11/7/2000 יום ג`:

החלטנו לנסוע לכיוון אגם טיטיסי ובדרך לראות את מפלי הריין, לישון באזור ולמחרת להמשיך לכיוון "אירופה-פארק".

מ "אוברשטאופן" עלינו על כביש מס` 308 מערבה עד ל"כיכר" ומשם פנינו שמאלה ועלינו על כביש "צהוב" מ" ווילר" (Weilr ) לכיוון "ברגנס" (BREGENZ) לצד השווצרי. מ"ברגנס" עלינו על כביש מס` 202 עד לאוטוסטרדה מס` 1A (60 E). לכיוון "שאפהאוזן" (SCHAFFHAUSEN ). לפני "שאפהאוזן" באוטוסטרדה מופיע שילוט המראה מתי לרדת לכיוון "מפלי הריין" (Rheinau ).

לינק אגם טיטיסי: http://www.richgros.com/Travel/Europe/titisee.html

מפלי הריין:

הגענו בבוקר מוקדם עוד לפני שהחניון התמלא. הכניסה חינם.  חנינו במגרש החניה (צנטרל פארק), ולפי השילוט למפלים. המפלים נמצאים בצד השווצרי. בצד הגרמני ניתן לנוע לאורך הגדה בשביל המוביל לנקודות/מרפסות תצפית יפות על מפלי הריין. רעם המפלים הוא אדיר וערפל המים מרטיבים את הצופים על המפלים והמראה מרהיב, אלו מפלי המים האדירים ביותר באירופה. כ- 1000 מטרים מעוקבים של מים לשניה מתנפצים מגובה 21 מ`, וברוחב 150 מ`. בצד השווצרי ניתן להגיע גם בסירות ממש עד לסלעי המפל. הסירה עוצרת בין המפלים וניתן לרדת ולהגיע לראש הסלע המפוצל שבמרכז המפלים. מול המפלים משתרעת טיילת נחמדה (מיני מפלי ניאגרה שבארה"ב).

מ "מפלי-הריין" המשכנו לכיוון "פילדברג" (Feldberg ) לכיוון הגבול הגרמני. המשכנו על האוטוסטרדה ועלינו על כביש מס` 14, והמשכנו על כביש מס` 315 לכיוון צפון מערב עד כביש מס` 500 (המוביל לאגם טיטיסי). עלינו על כביש מס` 317 לכיוון "פילדברג" (Feldberg ). עברנו שורת כפרים כ- 10 ק"מ לפני "פלדברג" הדרך נעשה תלולה ואנו נבלענו "ביער השחור".

בהמשך הגענו ל "פילדברג" עצמה שהיא מרכז סקי, ומשקיפה על נוף הסביבה המרהיב.

הלאה ל"מעבר פלדברג":

גם בה יש בתי מלון. עלינו ברכבל לפסגת הר סמוך בגובה 1493 מ`, (למרות שלא היה שלג הרכבל פועל ומשמש בחודשי הקייץ להעלעת תיירים לראש ההר), ולהמשיך ברגל לאנדרטת ביסמארק הסמוכה לתחנת ההורדה של הרכבל.

מרחבת האנדרתה ניתן לראות את האנדרטה המרשימה ואת הנוף עוצר הנשימה המשקיף על כול אזור "היער השחור".  ניתן לגשת לתצפית יותר גבוה, יש להמשיך ברגל בשביל המוליך עד מגדל הטלוויזיה הקרוב (ובמעלית לראש המגדל, המעלית פועלת מתחילת יוני עד אמצע אוקטובר).

חזרנו חזרה לכביש מס` 317 לכיוון אגם "טיטי" (Titi) המקסים והמרהיב ביופיו, ולכפרים Neustadt-Titisee .

כפרים אלו "איחדו כוחות" והם נחשבים לאתר אחד. אגם טיטי מחמם את הלב ביופיו-שיגעון של מקום. כל הרחוב הארוך שלאורך האגם הוא בגדר חגיגה אחת גדולה:

עשרות בתי קפה, מסעדות, בתי מלון, חנויות והמוני תיירים. וכל זה על רקע האגם.

במדרחוב מצויות חנויות מעניינות הבולטת ביניהן חנות לכלי זכוכית וחנויות למזכרות ושעוניי קוקייה רבים. ערכנו "קניות", מזכרות, מתנות ושעוניי קוקייה.

משם החלטנו למצוא מקום לינה כמה שיותר קרוב לכיוון "אירופה-פארק". מהאגם עלינו על כביש מס` 500 לכיוון "טריברג" (Triberg ). ומשם עלינו על כביש "צהוב" לכיוון הכפר "סקונאץ" ( Schonach ) ושם מצאנו מלון בעלות של 200 מרק גרמני קיבלנו שתי חדרים מהממים כל החדרים כולל הרצפה מעץ והריהוט וחדר הרחצה מהמם ועם הסקה מרכזית.

יש לציין דבר נפלא שמצנו לאורך כל מסלול הטיול, וזהו שלט שנמצא בכל כיכר מרכזית בכפר או בישוב, בשלט הנ"ל מופיעות תמונות כל הבתי מלון או הצימרים בכפר ובו מצויין בכמה מילים מה מכיל החדר. ליד כל תמונה של צימר יש 2 נוריות אדום וירוק. אם אדום הצימר תפוס ואם ירוק הצימר פנוי. לחיצה על הלחצן תגרום לנורית להדלק ע"ג המפה של הכפר וישנה נורית קבועה המראה היכן אתה ממוקם כרגע, וכך אתה יודע להגיע אל הצימר או להשתמש בטלפון הנמצא בסמוך ובשיחה מקומית אתה מגיע אל הצימר לקבלת פרטים או הדרכה.

12/7/2000 יום ד`:

קמנו בבוקר מוקדם בשעה 06:00 ונסענו לכיוון "אירופה-פארק". עלינו על כביש "צהוב" מ"סקונאץ" (Schonach ) צפונה לכיוון כביש מס` 294 . טעינו בכביש לכן המשכנו צפונה לכביש מס` 33 (294), ולכביש מס` 415, ולכביש מס` 3 לכיוון דרום, ומשם עפ"י השילוט לאירופה-פארק. הגענו בשעה 08:00 .

"אירופה-פארק":

"אירופה-פארק" היינו פארק שעשועים ענק הנמצא על גבול גרמניה צרפת. ניתן לשהות בו יומיים ולדעתי לא מספיק, בקופה שואלים אם אנו רוצים כרטיס ליומיים או ליום אחד, יש במקום גם בית מלון אשר ניתן לשכור חדר ו למחרת להמשיך לבלות בפארק,

הפארק בנוי בצורה של מתקנים שונים, חנויות, מסעדות, נחלים וכו`. ולכל מדינה באירופה יש שטח משלה ושם והיא בנתה את השטח על פי אופי המדינה, המוכרים בחנויות לובשים את התלבושת הלאומי של אותה מדינה ומוסיקה מקומית מושמעת לאורך הרחובות ונותן הרגשה שאתה נמצא באותה מדינה.

ישנם מתקני שעשועים ורכבות הרים שונים ומשונים, ניתן לשוט באגמים המלאכותיים. וישנה רכבת הנוסעת על גבי מסילה על עמודים מסביב לפארק ומקיפה את כל הפארק, ניתן לרדת ולעלות בתחנות קבועות. יש קרוסלות ומתקני מים, יש אתר יפה מאד של ספרד, המקום בנוי בצורה של אמפי ובו יש מופע של אבירים וכו`. בכל המתקים אין רואים תור כלל, הכל זורם וכל השימוש במתקנים בחינם פרט לחניות המזון, המזכרות וכו`. המקום מטופח נקי ומסודר כיאה לעם הגרמני.

יצאנו מהפארק בשעה 19:00 ועלינו על האוטוסטרדה מס` E 35 – 5A , לכיוון דרום ל "באזל" (BASEL ), לפני "באזל" עלינו על האוטוסטרדה מס` 98 A, ובהמשך לאורך נהר הריין  בצד הגרמני על כביש מס` 54 – E  עד " Waldshut "  ושם חצינו את הגבול לשוויץ. המשכנו על כביש מס` 7 לכיוון      (WINTERTHUR ) ועלינו על האוטוסטרדה מס` 60E- 1A עד  " Lustenau "   כאשר בדרך אנו חוצים את "סט-גאלן" (ST. GALLEN ), ירדנו מהאוטוסטרדה לכביש מס` 202 לכיוון צפון ל"ברגנס", ב"ברגנס" עלינו כל כביש "צהוב" לכיוון "לנגן" (Langen ) צפונה עד כביש מס` 308 פנינו ימינה לכיוון "אוברשטאופן" Oberstaufen הגענו בשעה 24:00 כאשר כל הדרך מהיציאה מהפארק הייתה גשומה.

13/7/2000 יום ה`:

החלטנו לנסוע לכיוון ה "זוקצפיץ" מקום שביקרנו בו היום ב`, אך היה סגור.

עלינו על כביש מס` 308 מ "אוברשטאופן" לכיוון "אימנשטאט" (Immenstadt ) ובהמשך על כביש 308 עלינו על כביש מס` 199 כאשר אנו חוצים את גבול אוסטריה. המשכנו על כביש מס` 199 ועלינו על כביש מס` 198 לכיוון  ל"רוות" (Reutte ). חצינו את "רוות" לכיוון מזרח לכביש מס` 314 (ושוב נתקלנו ברמזור של ה- 20 דקות) ועלינו על כביש 187 עד "Grainau ". כאשר בדרך אנו שוב חוצים את הגבול לגרמניה. פנינו דרך הכפר המקומי עד לתחנת האתר של "הזוקצפיץ". שם קנינו כרטיסים לרכבת, (ניתן לעלות להר בשתי דרכים האחת עם הרכבת החשמאלית או עם רכבל בחרנו לעלות ברכבת החשמאלית). הרכבת היינה רכבת בת שני קרונות הנעה על מסילה בהנעה חשמלית. (הרכבת פועלת עד השעה 17:00). זמן הנסיעה עד לפסגה היינה כ- 20 דקות,  הרכבת בתחילה נעה על גבי המסילה כאשר בדרך רואים נוף מהמם ועם ההמשך היא נכנסת לתוך מנהרה ועולה בזווית חדה בזיגזגים עד לפסגה. המנהרה נבנתה בשנת 1927.

הגענו למפלס התחתון ומשם עם רכבל ניתן להגיע עד לפסגה. הגענו לשיא הפסגה לגובה של 2964 מ`. הפסגה כולה הייתה מושלגת ומזג האוויר חורפי ומעונן וערפלים החלו להגיע. מהפסגה ניתן לראות את אוסטריה וגרמניה ואת כל הנוף מסביב, מפחיד נורא להביט למטה מהגובה הזה. המבנה המרכזי בפסגה הבנוי מכמה קומות, ויש חנויותלמזכרות, מסעדה, מוזיאון תולדות האתר וחדר הקרנה המסביר על האתר ומבנהו.

ירדנו ברכבל מגובה של 2964 מ` עד למטה, והנוף מהמם בדרך רואים את האגם " Fibsee ".

מה "זוקצפיץ" נסענו לכיוון ארמונות המלך  לודוויג ב" Linderhot ", המשכנו על כביש מס` 187 עד "גרמיש" (GARMISCH), חצינו את העיר לכיוון מזרח עלינו על כביש מס` 2 ותכף ביציאה פנינו לראות את האתר האולימפי של קפיצה למרחק, האתר פועל רק בעונת הסקי. באותה חנייה של האתר בהמשך ישנו שביל המוביל לאתר יפה מאד של מנהרת נטיפים ומפלי מים.

פנינו חזרה ל"גרמיש" ועלינו על לכביש מס` 2 לכיוון צפון עד לכביש מס` 23 פנינו והמשכנו עד לכביש "צהוב" לכיוון ארמונות המלך, הגענו לקראת הסגירה לכן לא נכנסנו הסתובבנו בחוץ והתרשמנו מהמקום ומהגנים המתופחים. חזרנו חזרה ל"גרמיש" ומשם ל"רוות" ובהמשך ל" אוברשטאופן".

14/7/2000 יום ו`:

החלטנו לנסוע ל"לינדאו", ל"מירסבורג" ול"קונסטנץ", עלינו על כביש 308 ל"לינדאו". ומשם על כביש 31 נסענו לכיוון "מירסבורג" (Meersburg ). עלינו על מעבורת לכיוון "קונסטנץ" (Konstanz ),הפלגה של 10-15 דקות ושוב אנו בצד השווצרי. ב"קונסטנץ" טיילנו שוב במדרחוב המפורסם, היה גשום מאד, נכנסנו לכולבו וול-וולף וקנינו מציאות (ממש זולים המוצרים שם ) המשכנו לטייל באזור ופנינו לאכול במקדונלד, שגם שם כמו בכל מסעדות מקדונלד אין המבורגר ללא גבינה, צריך להמתין להזמנה מיוחדת (ללא גבינה). חזרנו  למעבורת לכיוון "מירסבורג" (Meersburg ), עיריה יפיפייה עם ארמונות ונמל יפה מאד זה האזור הישן של העיר. ועל כביש 31 חזרה לכיוון "לינדאו".ומשם על כביש 308 ל"אוברשטאופן" (Oberstaufen ), במלון התחלנו להכין את המזוודות לקראת מחר.

15/72000 יום שבת:

השכמה בשעה 04:00 ויציאה לכיוון "מינכן בשעה 05:00 מי "אוברשטאופן" על כביש מס` 308 לכיוון האוטוסטרדה בכביש מס` 96A (54 E) ל"מינכן". חצינו את "מינכן" ועלינו על האוטוסטרדה בכביש מס` 92A (53E) לכיוון שדה התעופה על פי השילוט. בשעה 08:00 הגענו לשדה והחזרנו את הרכב.

הטיסה הייתה אמורה לצאת בשעה 11:45 אך עקב מזג האוויר הגשום המראנו בשעה 12:45 ונחתנו בשעה 17:15 דקות על פי שעון ישראל למזג אוויר שרבי.

לסיכום:

מאד מאד נהנו מהשהות בגרמניה, ומזג האוויר היה חורפי וירד גשם לסירוגין לאורך כל הטיול והיו גם ימים עם שמש יפה, אבל רק כאשר נסענו ברכב ירד גשם, כאשר היינו יוצאים מהרכב הגשם היה מפסיק.

נהנו מהרכב ששכרנו מחברת אופרן (פורד מונטאו סטישיין).

מאוד נהננו מהביקור ב" זוקצפיץ` " שהיה מושלג בפסגה והנוף היה מהמם, העלייה להר ברכבת החשמאלית והירידה ברכבל היו חוויה נפלאה.

והביקור בארמונות, הייתה חוויה אדירה בפני עצמה ומאד נהנו.

הביקור ב"אירופה פארק" הייתה חוויה בפני עצמה לילדים וגן לנו (חובה להגיע לכל המקומות והאתרים בבוקר מוקדם ולהספיק כמה שניתן).

ב"אוברשטאופן" המקום מקסים. ונימצא באזור הררי עם נוף הרים מהמם, והסוויטה שקיבלנו (דרך חברת RCI אשר המליצה עליו) היה משתלם בדיעבד.

מאד נהנינו מהביקור באגם בודן ומהקניות ב"לינדאו" ו"קונסטנץ".

נדהמנו מהחוויה של הנסיעה באוטוסטרדות של גרמניה ושוויץ (הגענו למהירויות מאד גבוהות 160 קמ"ש ועדין עכפו אותנו), וכמו כן מהחנייה המסודרת בציידי הדרך "P " עם השירותים הציבוריים המסודרים והנקיים.

בגרמניה המודעות למיחזור הינה מאד גבוהה, בכל מקום אם זה בעיר או החניה באוטוסטרדה תמיד תמצאו 4 פחי אשפה (לזכוכית, לפחיות, לנייר, ולפסולת)

לא אהבנו את האוכל המקומי, שהינו שמנוני מידי לטעמנו, ובכל מנה מקבלים מנה גדושה של כרוב והרבה כרוב. המזון (ירקות ופירות) מאד יקר.

הנוף, האגמים, הבתים בערים ובכפרים מהממים (בכול חלון אדנית פרחים) ומאד נקי בכל מקום גם החניונים וגם בדרכים לא תמצא אשפה מכל סוג שהוא.

לאורך הטיול ראינו המון והמון מים. נחלים ונהרות שזרנו בהם המון מים. המון מבנים וכנסיות יפות מאד, וחוות איכרים לאורך כל הדרכים ובכפרים.

אין ספק שהתכנון המוקדם של האתרים וחלוקה לפי ימים וביצוע "סיפור דרך" לכל יום ויום הכולל הסברים על האתרים ומס` כבישים ודרכים וקבלת מידע מאנשים שהיו באזור הוסיף המון להצלחת הטיול ולתכנונו. לקח לנו קצת זמן להבין את השילוט הבין עירוני והעירוני ולהתרגל למהירויות הנסיעה (ביום הראשון).

בעתיד יש לקחת בחשבון את הלבוש המתאים לפי העונה ומזג האוויר באותה מדינה (20 מעלות באירופה ביולי זה לא 20 מעלות בארץ).

בנוסף יש לקחת בחשבון את שעות אור היום, בגרמניה בשעה 21:30 בתקופה זו של השנה עדין אור יום.

את הטיול הבא לאירופה נעשה אותו בקרוון!!!

מלונות מומלצים בבואריה

התגובות שלך

אתה צריך להיות מחובר לשלוח תגובה

מידע על יאיר טיולים

בוגר בית ספר לתיירות, עוסק במידענות תיירותית, פנאי ונופש, בתור תחביב אישי, במשך 15 שנה.
האתר משמש למידע אישי בלבד ואיננו אתר מסחרי.